loading...
آموزش و روش های بازیگری
تبلیغات
الماس پاتوق
الماس پاتوق
پسر شمالی

بهروز بازدید : 710 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)
این مطلب بسیار سنگین و برای کسی که میخواهد هنر بازیگری یا کارگردانی یا هر شغل دیگری در مورد فیلمسازی را به عهده بگیرد حیاتی است و توصیه می شود بدانند
آتالوناژ: به اصلاح رنگ و فیلم درمرحله ی پایانی تدوین می گویند که درآن نور ورنگ تصاویر به گونه ای همسان اصلاح میشوند.
آداپته : اقتباس ازآثار دیگران ویا ازعرصه های دیگری هنری درسینما را گویند. متاسفانه اقتباس ویا آداپته درسینمای ایران به شکلی بسیار غیرحرفه ای صورت می گیرد. مانند فیلم « شوخی» که میشود گفت سرقت است تا اقتباس . این فیلم ازروی «قهرمان» ساخته ی « استیون فریزر» با بازی درخشان « داستین هافمن» ساخته شده است.
آرک: نوری قوی وسفید رنگ که درصحنه های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.
آنونس : فیلم کوتاهی که برای تبلیغ ومعرفی یک فیلم تهیه می شود.
آیریس: آیریس یا دیافراگم، قطعه ای تعبیه شده در دوربین فیلمبرداری وعکاسی است که ساختمانی چون عنیبیه چشم دارد ومیزان نوردهی به نگاتیو را کنترل می کند.

لطفا برای خواندن ادامه ی اصطلاحات به ادامه مطلب بروید



بهروز بازدید : 304 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (4)

انواع نمایش ها :

درام

تراژدی

ملودرام

ساتیر

فارِس

کمدی

تراژدی کمدی

درام: به نمایش جدی درام میگویند.

تراژدی: نمایش های غمناک که اکثرا شخصیت اصلی داستان میمیرد.

ملودرام:نمایشی ک موسیقی از ارکان اصلی ان است برای مثال :سریال های تلویزیونی احساسی و خانوادگی.

ساتیر:به نمایش هایی که اسطوره هارو مسخره می کنند.

فارِس:کمدی های ساده و سطحی  روزمره  ..مملو از شوخی .

کمدی: نمایش های طنز .

تراژدی کمدی:به نمایش هایی از ترکیب تراژدی کمدی.



امیر حسین بازدید : 7147 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (1)

مگر میشود بدون دلیل هم گریه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیر دوستان بدون دلیل نمیشود گریه کرد گریه کردن و خندیدن بدون دلیل امکان پذیر نیست!!فقط برخی افراد هسنتد که به دلیل های جسمانی و فیزیکی بدن انها میتوانند ناخوداگاه اشک خود را سرازیر و ژست گریه به خود بگیرند.طبق امار98/2درصد افراد فقط بوسیله ی احساسات خود میتوانند گریه کنند.بگذریم.حالا چجوری حس گریه کردن بگیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟


                                         


                                          لطفا برای دیدن کل مطلب به ادامه مطلب بروید              

بهروز بازدید : 795 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)
هنر آفرینش انسان است. به توان ، اثر و کاری که از تصور و آفرینش انسان شکل یافته است، هنر می‌گویند.  امر هنری الزاما با زیبایی همراه نیست یا زیبایی شناسی یکتایی ندارد ولی همواره با خلاقیت انسان همراه است.
 
مقدمه:
گاهی فکر میکنم برای چی اینقدر تئاتر کار میکنیم؟
خب بک جواب قابل توجه اینه که "تئاتر هنر تاثیرگذاره.خیلی بیشتر از سخنرانی و ..."
اما گاهی تئاتر کار میکنیم که سری توی سرها بلند کنیم... که پزشو به تئاتری های دیگه بدیم که یک گروه هنری داشته باشیم واسه کلاسش واسه تفریح واسه ... نمیدونم! ولی ایناها خیلی شبیه بازی های کودکانه ست!
 
فکر میکنم هنر مقدس تئاتر، برای اینکه واقعا مقدس باشه، نیاز داره که یک حرف مثبت و موثر رو به تماشاچی انتقال بده
نمایشی که محتوا و پیامی نداشته باشه، مسخره ست!بازیچه ست! لهو و لعبه. غیر اینه؟
●تاریخچه:
 
باید اعتراف كرد بدلیل نبود امكانات چاپ و نگهداری اسناد در دوران قدیم مدرك معتبر و مستندی از آن دوران كهن در هیچ زمینه ی هنری باقی نمانده است (برای كسب اطلاعات بیشتر به كتب تاریخ عمومی هنر موجود كه بسیار زیاد هم هستند مراجعه فرمائید)اما برخی منابع معتبر تاریخی به ما می گویدكه در سال ۱۸۷۹ میلادی فردی اسپانیائی در غارهای آلتامیر واقع در آمریكای جنوبی قدیمی ترین آثار هنری جهان را در قالب نقاشی مربوط به ۱۰ تا ۱۵ هزار سال قبل یافته است.نقاشی گرانبهائی كه انسان اولیه به منظور سحر و جادو برای موفقیت در شكار خود یا ثبت و جاودانه كردن آن موفقیت با كمك خاك رس، دوده ی آتش و كمی پیه ی شكار بر دیواری ترسیم نموده است.
 
وقتی انسان اولیه حیوانات را اهلی كرد انقلاب واپسین سنگی را بوجود آورد و به عصر دیرینه سنگی پایان داد. سنگها را در نهایت دقت و ظرافت استفاده و ابزاركاررا ساخت. كار روی فلزات، كوزه گری، بافندگی و ریسندگی و حتی كارهای اولیه ی ساختمانی را با خاك، گل و آجر تجربه كردو…
 
مجسمه های یافته شده از آن دوران سرهائی متعلق به ۶یا ۷ هزار سال قبل از میلاد و اسكلت های واقعی انسان هستند كه با موادی پوشیده شده اند تا شكل انسانی بگیرند.این روش تاپایان دوره ی امپراتوری روم ادامه داشت.علت هم این بود كه انسان می خواست با اینكار در راه جاودانگی خود گام بردارد چون آنها معتقد به وجود روح بودندو محل آنرا هم در سر می دانستند! لذا سعی در نگهداری سرهای دوستان و دشمنان دركنارخود همواره مزید علت برای ساخت مجسمه های آن دوران بوده است!!
 
احترام و عبادت هم یكی از خصوصیات مذهبی مردم ابتدائی است كه با ساخت مجسمه بزرگان كم كم شكل بت به خود گرفت و عبادت شد.
 
آنچه از تمدن های افریقائی بر جامانده است مجسمه هائی با سرهای بزرگ و بدنهای كوچك می باشد چرا كه آنها سر را جایگاه روح می دانسته اند. رقص های با ماسكی هم كه از این تمدن باقی مانده است نمونه های مفیدی از نمایش تسخیر روح بشمار میروند! چیزی كه تاریخ غرب با كتمان آن نقش عمده ای برای تغییر منشا’ تئاتر انجام داده است! تصور نگارنده براین است كه حتی دردوران دیرینه سنگی وقتی انسان اولیه بعد از تشكیل خانواده وظایف را براساس جنسیت تقسیم كرد، مرد را به شكارو حفظ خانواده گماشت و زن را مسئول پخت و پز و نگهداری كودكان ساخت( از همین نقطه است كه تعریف كلمه ی مرد نشات گرفته "مرد یعنی كسی كه می میرد!") هم واژه نمایش بوده است!! …شكارچی كه از شكار باز می گشت با سایر اعضای خانواده دور آتش می نشست! تصور كنید كه او از جنگ هایش می گوید، از نبردهایش می گوید حتی ممكن است خود برخیزد و نمایش كوتاهی از شكار را بتنهائی بازی نمایدو یا حتی از یك عصر حجری دیگرهم بخواهد كه نقش شكار را بازی كندو او با نیزه ای ازجنس سنگ وی را شكار كند. این چیزی جز تعریف نمایش نیست.چیزی جز تاریخ فراموش شده ی نمایش نیست!چیزی كه تاریخ نویسان با تمام خوبی هایشان در حق بشریت به فراموشی سپرده اند واینك نمایش را به یونان نسبت می دهند! ما در این نمایش عناصر مورد لزوم و اصلی نمایش یعنی داستان، فرم، تماشاچی، بازیگر، صحنه، كارگردان و ... بخصوص ارتباط بین نمایش و تماشاچی را داریم!
 
 
متن کامل و بخش های دیگر در ادامه ی مطب 
 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
این وب سایت طراحی شده برای علاقه مندانه به بازیگری کسانی که به بازیگری علاقه دارن میتونن عضو شوند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتان درمورد این وب چیست؟
    تبلیغات
    اکتینگ تیپ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 9,025
  • بازدید کلی : 105,290
  • کدهای اختصاصی